“Ycink realiseert online groei met een daadkrachtige en creatieve aanpak gericht op data analysis en customer experience.”

De marketingstrategie is de slagader van al jouw online en offline activiteiten. We zijn allemaal bekend met de posters, de online advertenties, give-aways, videos, logo's, webshops, banners en alle mogelijke manieren waarop je ooit benaderd bent. Uiteraard ziet dit er gelikt uit bij bedrijven zoals Coolblue of Heineken. Je hebt het gevoel alsof het merk speciaal voor jou gemaakt is. Een al omsluitend gevoel van inclusiviteit en het merk staat voor "onze" identiteit. Er is een bestaande analyse over marketing die gaat als volgt: "Je koopt geen parasol, je koopt schaduw" of "je koopt geen Coca Cola, je koopt happiness". Goede merken zijn in staat om een emotie en een gevoel te verbinden aan hun product of dienst. Neem bijvoorbeeld de Kerstman en de advertenties van Coca Cola. Het merk heeft zich onlosmakend verbonden met de feestdag en speelde zelfs een rol in hoe wij de Kerstman nu zien!

Dit alles berust op een marketingstrategie. Een strategie die leidt tot allerlei communicatiedoeleinden met een simpel doel "een breinpositie innemen bij de klant". Dit is een dure benaming voor een simpel fenomeen "ervoor zorgen dat de klant je niet kan vergeten". Het lijkt dat zo simpel. Je creërt een product, maakt een mooie advertentie en slingert het de wereld in! Zo gedaan, toch? Niet altijd. Weet jij bijvoorbeeld wel wat jouw klant denkt en vindt? Of weet de klant dit zelf wel? Hoe weet je waar de wensen en behoeften liggen en vooral hoe kan je hier op inspelen? Neem bijvoorbeeld de Sony Walkman case, waarbij de consumenten zeiden een gele walkman te willen, maar bij vrijwillige keuze toch een zwarte pakte. Observatie en analyse van data en klantengedrag is een belangrijke factor voor jouw marketingstrategie.


Waarom kies jij voor Ycink?

Het is lastig om data te begrijpen, laat staan de motivaties en beweegredenen van de mensen die zich verschuilen achter de getallen. Het is van groot belang dat data goed begrepen wordt en dat er in de eerste fases van jouw marketingplan een testfase zit. Ycink heeft al meerdere bedrijven geholpen succesvol te worden met een creatieve, gefundeerde marketingstrategie. Elk bedrijf is anders, dus wij kijken niet teveel naar resultaten uit het verleden. Het gaat immers om de toekomst van jouw bedrijf! Graag leer ik jouw bedrijf beter kennen en ik stel voor om eens bij elkaar te komen voor een kop koffie. Coca Cola heeft immers meer dan 100 jaar de tijd gehad om de marketing te finetunen, laten wij beginnen met een kennismaking.